29 septembrie 2009

PA la tema: Unde dai si unde crapa

Romantism

In linistea noptii de dupa o zi fierbinte de vara se auzeau doar greierii sfaraind ca pe o plita incinsa. El si ea, asezatii unul lang altul, sprijina bolta instelata cu pupilele dilatate de intuneric. El ii povesteste despre planete si constelatii. Ea il asculta, impresionata.
- Uite, iubito, stelele sclipesc doar pentru noi. Acolo, vezi? E carul mare si dincolo carul mic. Mi-ar placea sa ne plimbam impreuna pe calea lactee.
- Si mie, iubitule! Ar fi asa minunat... mai ales cu masina! Fiindca veni vorba, ce masina ai?

Traseul painii

- Crapelnita! zise si arunca pe masa o paine mare si rotunda cu un miros atat de imbietor incat privirile celor cinci copii se lipira instantaneu de ea. Nu pentru mult timp. Reprimandu-si pofta, privirile tuturor se mutara ca la un semnal spre un colt al incaperii, unde, pe un fotoliu cu marginile rupte motaia cu capul in piept un batran. Ritualul mesei impunea ca "al batran" sa imparta bucatele si abia apoi sa se apuce de mancat. Un bot de fetita cu ochii ce pareau mai mari din cauza fetei slabe se duse pana la el si incepu sa-l traga de maneca stinghera ca o zi de duminica. Mosul nu simtea nimic de parca isi incheiase socotelile cu lumea.
Salvarea nu intarzie sa apara odata cu vorbele aducatorului painii:
-Luati si crapati, ce va uitati ca mortu' la lumanare? Si lua el insusi o bucata si infuleca caznindu-se sa-si aminteasca de unde spunea frate-sau , fantanarul, ca a capatat-o. Fantanarul, om bun, si fara copii, i-o daduse lui.

Nota: acestea sunt textele mele pentru concursul de PAverbe, etapa cu tema "Unde dai si unde crapa"
Tags: PAverbe, crapa, sfaraind, pupilele, crapelnita, stinghera, aducatorul, fantanarul, capatat-o
Etichete: PA-uri, Alte texte

2 comentarii:

  1. Imi place mult sa descoper autorii PA-urilor pe care le-am citit. Cele doua de mai sus mi s-au parut scrise de doi autori diferiti. Hihi !
    Mi-au placut !

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur sa citesc asta, nu-mi place uniformitatea in nici un domeniu.
    In ciuda aparentelor as reusi sa am un stil propriu dar nu m-am preocupat de asta...imi place prea mult sa zburd, scriu ce-mi trece prin cap si-mi trec foarte multe (prostii) pe unitatea de timp.

    RăspundețiȘtergere

Hai, curaj!