13 aprilie 2010

Ziua de 13 cu blana a la Kastoria

Am ajuns in Kastoria abatandu-ma din drum asa cum fac de obicei fara ca vreodata sa-mi para rau, dimpotriva, asemenea "abateri" mi-au dat mereu satisfactii. De data asta am descoperit un orasel cochet si elegant, cu o mica atmosfera de Coasta de Azur. N-am stat decat vreo doua ore, cat sa iau pulsul locului dar pot spune ca e un loc in care merita sa stai cateva zile, sa-i descoperi comorile de artasi arhitectura.

Kastoria e mai putin cunoscut de romani - am dedus asta judecand dupa faptul ca acolo n-am auzit "romaneste" deloc. Daca ar fi fost romani i-as fi aflat, obligatoriu, in magazinele cu blanuri.  Ii stiu eu, saraci-saraci dar isi pierd repede mintile in fata vitrinelor!
Desigur, doua ore nu ajung ca sa afli adevaratele comori ale Kastoriei - am vazut doar una din cele 54 de biserici medievale, de fapt niste mici biserici-capele care atesta Kastoriei vechiul statut de centru bizantin.
Numele orasului vine de la lacul pe marginea caruia se afla, Orestiadha sau Kastoria. Daca au fost castori in lac vreodata cu siguranta acum nu mai sunt insa grecii stiu sa tina in viata legende care pot sa aduca renume unui loc. Blana de castor e importata si din ea se fac gulere, caciuli si haine de lux care umplu rafturile magazinelor de pe strada principala.

Strada cu magazine se afla in imediata apropiere a lacului. Preturile nu sunt deloc accesibile - mi-am luat o blana de cati bani am avut...

 ... si mi-am luat repede talpasita din magazine sa apuc sa vad si altceva. Am inconjurat lacul urmand strada principala, apoi am patruns pe aleea larga a unui parc minunat unde am gasit platani batrani cu umbra deasa, ah, ce bine!... Dupa plimbarea in forta imi reusise un autoKO de toata frumusetea pe canicula aia... Cel putin am aflat de Kastoria, acum stiu de bisericile ei si ca a fost un vechi centru de prelucrare si negot cu blanuri.
Eticheta: drumuri, alte texte
Tags: Kastoria, Orestiadha, comoara, biserici-capele, superstitia 13, Precautu', personaj, Grecia, traseu, romani, magazine, traditie, stapanire, copaci, umbra, pasi, autoKO, fotografie, foto, poveste, blana, castori, lux

2 comentarii:

  1. Ţi-a ieşit de-un reportaj fain, cu multe "cute" literare...

    RăspundețiȘtergere
  2. Doar am povestit, sa zicem reportajel sau reportaj de jucarie; multumim dumneavoastra pentru comentariu!

    RăspundețiȘtergere

Hai, curaj!