21 septembrie 2010

Sufletul din palma

Si-a pus sufletul in palma si ti-a intins-o. Nu ca sa-i ciugulesti din ea ci ca sa-i dai un deget. Ti-e frica, cui i-ai mai dat, ti-a luat toata mana. Ceea ce a fost foarte grav pentru tine care te speli pe maini de toate. Cu o mana ti-e greu sa faci chiar si asta.
„Ia ce-ti ofer si nu-mi da nimic in schimb” - spune. Asa e bine? Masori, cantaresti. Inca te uiti intr-o dunga la palma intinsa in timp ce sufletul din palma s-a chircit cu genunchii la gura si a adormit in pozitia lui favorita.
Tag: suflet, palma, frica, deget, mana, grav

11 comentarii:

  1. pune o petala sau chiar o frunza uscata desupra, sa-i tina de cald sufletului, in somnul lui copilaresc.
    si nu, nu-l lua. cine intinde palma cu sufletul in ea nu stie ce face.
    mai bine intoarce-ti spatele si du-te. cand ajungi undeva, pregateste-te sa dormi putin in aceeasi pozitie...

    RăspundețiȘtergere
  2. vor fi fiind petale atat de mari? sau o frunza

    RăspundețiȘtergere
  3. Cate dileme stau intr-o palma...intinsa.
    Frumoase ganduri!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca trebuie sa iei numai cat ai nevoie, sa primesti cat sa-ti umpli un buzunar. Cine da prea mult e suspect. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. leo
    asta din punct de vedere al "luatului" dar d.p.v al "datului"?

    RăspundețiȘtergere
  6. Din punct de vedere al datului, am spus ca cine da prea mult e suspect.
    Nu stiu de ce (sau poate ca stiu de ce), mi-am adus aminte de niste versuri dintr-un cantec popular auzit demult, demult, intr-un film moldovenesc. Filmul era un basm cu Fat-Frumos. La un moment dat, acesta pleca intr-o calatorie initiatica, asa ca-n toate basmele. Si, inainte de plecare, mama lui i-a spus asa : "Fereste-te, copilul meu, la drum / De omul ce se lauda ca-i bun / Si are fata vesnic zambitoare / Cand lauda vesmantul tau si graiul". (Cam asa era...)
    Ce-am vrut sa spun : si cu datul si cu luatul e cam la fel, trebuie dat si luat cu lingurita, ca doctoria, putin cate putin. Cine vrea sa dea sau sa ia totul deodata are intentii ascunse, de orice natura or fi ele. Daca vezi o fazta prea zambitoare, fereste-te (Ajnanina zice bine aici.) ! Daca fatza zambeste cu masura, s-ar putea sa fie bunavointa sincera. Diferenta tu o faci.
    Cine da fara nicio intentie da cu lingurita.

    S-a inteles ceva ? Asta cred io, daca tot m-ai intrebat... :P

    RăspundețiȘtergere
  7. am inteles ce crezi tu, eu cred ca fiecare isi formeaza parerile in functie de ceea ce a trait, mai ales in copilarie. Ceea ce traim frumos in copilarie ne "stigmatizeaza" pentru toata viata, chiar daca experientele ulterioare ne schimba reactiile si modul de a actiona. De-a lungul vietii invatam ca masura e buna in toate.

    Am vazut un clip ingrozitor: un cretin si-a chemat cainele, cainele a venit spre el dand din coada fericit. Ce crezi ca a facut cretinul? L-a lovit cu piciorul cu toata puterea!
    Poate ca am ramane deschisi si nu ne-am transforma in "masuratori" a ceea ce dam sau primim dar dupa ce patesti precum cainele...

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, nu mai recunosti cine intinde palma cu sufletul in ea si cine intinde palma ca sa ti-o lipeasca de obraz, asta e clar. Primim tot felul de mesaje eronate din toate partile si devenim niste fiinte tulburi, confuze, nesigure. Nu exista nicio unitate de masura, niciun manual de utilizare, niciun cod, niciun standard. E alandala.
    Traim si noi cum putem... :(

    Ceea ce traim frumos in copilarie ne marcheaza, dar mai ales ce traim urat.

    RăspundețiȘtergere

Hai, curaj!